Gibson 11 conversion, mid 30´s
No FON, with the exception of the armrest (one-piece Prucha) in original condition, decorated resonator with red and black silkscreened designs on the back, painted colored finish on the sides of the resonator, white binding. Nickle plated hardware including the Doehler one-piece flange with slight pull. Additional coordinator rod, original first generation Grover tailpiece changed for prewar Grover Presto taken from the Vega banjo. The rim has been cut and fitted with the Yates unplated no-hole flathead tonering (circa 2007).
The maple fivestring neck was built by Robin Smith of Heartland Banjo & Guitar Co. And is the exact replica of the period Kel Kroydon style neck. It features the adjustable truss rod, pearloid fingerboard with stenciled design, Krishot tuners. The distressed finish is matched to the color on the resonator .
Style 11 was introduced in 1931 as a lower-priced standard model which had a simple brass hoop instead of the tonering, but it featured the same one-piece flange and maple rim as the Mastertone models and that is why these banjos are very popular to make the five-string conversions. RB-11 was played by Earl Scruggs when he joined Bill Monroe and his Blue Grass Boys in 1945.
Bez sériového čísla. Celé tělo je kromě opěrky v původním stavu (jednodílná opěrka Průcha). Barevný javorový korpus, poniklované kovové části včetně jednodílné slitinové flange Doehler, která vykazuje jen malé pokroucení. Rezonátor je na zadní straně ozdoben červeno – černým sítotiskovým designem, strany rezonátoru jsou černomodré s bílým lemem. Jedna původní vyrovnávací tyč je doplněna o druhou jako u modelů Mastertone. Původní jednoduchý struník je vyměněný za předválečný Grover Presto z banja Vega. Původní korpus je seříznutý a je osazen flathead toneringem Yates bez děr a bez pokovení (cca z roku 2007). Obtisk Gibson je z vnitřní strany korpusu stržen.
Pětistrunný javorový krk vyrobil Robin Smith z Heartland Banjo & Guitar a je přesnou kopií krku Kel Kroydon. Je opatřen štelovatelnou výztuhou, celuloidovým hmatníkem s lakovanými značkami a designem na kolíkové hlavě. Lak na krku je patinován a je přizpůsoben černomodrým tónům na rezonátoru. Mechaniky jsou Krishot. Style 11 byl uveden na trh v roce 1931 jako levnější standardní model, který měl místo toneringu pouze mosaznou trubičku položenou na korpusu, ale ty další podstatné součásti, jako je jednodílná flange a javorový korpus byly totožné s modely Mastertone, proto jsou tato banja tak vyhledávány jako základ pětistrunných konverzí.